Forum

Et lillebitte tørt, tørt sted – plante?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. september 2019 kl. 9.35

Jeg har et lille bitte sted ved siden af en trappe, hvor jeg i tidens løb har forsøgt mig med mange forskellige planter. I øjeblikket er det “byggeplads”. Sidst har der været vinca, men de vil, som det ses på billedet , hellere kravle ned mellem fliser og hus og går ud i den lille smule jord der bliver, når kantstenene igen er lagt. Jeg har overvejet at lægge runde strandsten og cementere dem, for nu vil jeg have noget gjort ved det det sted. Hvilke stenhøjs planter vil kunne trives der?
Ingeborg

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 5. september 2019 kl. 23.06

En eller anden stenurt. Der er mange at vælge imellem. Lave og fine, eller måske sct. hansurt.
Venlig hilsen
Alice

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 6. september 2019 kl. 11.16

Tak for svaret. Sct. Hansurt er alt for høje. Jeg ser mig om efter små stenurter eller sukkulenter.
Ingeborg

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 7. september 2019 kl. 0.19

En vinter hårdfør kaktus , som blomstrer om foråret/forsommeren vil være en mulighed ......

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Greifenstein, 7. september 2019 kl. 17.24

- eller smalbladet timian eller citrontimian. De breder sig i alle fuger, hænger smukt ned og er lette at fjerne, hvor man ikke vil have dem

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 9. september 2019 kl. 18.44

Hej Ingeborg
Alpevioler (latin cyklamen) altså dem til udendørs brug vil være det oplagte - og de fås som forårs- og efterårsblomstrende.
Ofte kan de købes i supermarkederne og hos planteskoler her i efteråret. Husk det er skovbundsplanter, så masser af blade og gran/fyrnåle blandes i jorden.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. september 2019 kl. 10.49

Tak for svaret . Det ville være skønt med de små alpevioler, men der er kun sandjord, som jeg selvfølgelig kan skifte. Knækstensfliser rager langt ind i sådan et bed, så der er ikke ret meget jord. Jeg prøver med timian eller nogle stenbedsplanter.
Ingeborg

7 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 10. september 2019 kl. 23.34

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

8 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. september 2019 kl. 11.04

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. september 2019 kl. 11.19

Tak for svaret .. jeg tænker nærmest på noget, der kan vælte lidt ned ad den stump knækfliser. Det skal jo have lange rødder, hvis det skal få væde alle andre steder fra end ovenfra.
Jeg har en del torskemundvedbend (har måske ikke husket navnet rigtigt) kunne tage nogle fliser op og placere nogle duske mellem og ovenpå fliserne?
Ingeborg

10 af 10 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. september 2019 kl. 12.17

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Et lillebitte tørt, tørt sted – plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Et lillebitte tørt, tørt sted – plante?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider