Forum

446 kilo dansk kæmpegræskar

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. oktober 2019 kl. 16.40

446 kilo dansk kæmpegræskar har krævet vand møg og held

500 liter vand i døgnet, tonsvis af hestemøg og en god portion held har gjort 66-årig til årets græskarkonge.

politiken.dk/indland/art7437485/446-kilo-dansk-k%C3%A6mpegr%C3%A6skar-har-kr%C3%A6vet-vand-m%C3%B8g-og-held

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. oktober 2019 kl. 19.10

Ja, enhver sin lyst, men" hva nøt er et te" ?
Hvilket enormt ressourceforbrug - ikke bare vandet, men også transporten. Ikke særlig økologisk - og ikke spor misundelig
Ingeborg

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 12. oktober 2019 kl. 22.23

Nej det har du ret i, men hvad folk må bruge deres penge og resurser på vil jeg ikke blande mig i. Jeg kender mange, der gerne vil være klimavenlige, skære ned på deres resurser, leve grønnere, men absolut ikke gøre det.

Så hvis folk vil have sig en hobby, der indebære at de i sidste ende selv betaler for deres forbrug.
Når jeg dyrker min køkkenhave henter jeg også lidt organisk gødning udefra, men forsøger at spare på vandet, da det gør ondt i økonomien når der både skal betales vandafgift og vand udledningsafgift. Alt sammen selvom vi lever i en tid med masser af regn.

Hvis man har adgang til gratis møg og billig vand, selv forsøge sig med dyrkningen

www.theplantexplorer.com/category/kaempegraeskar-froe-rekord-graeskar-froe-180/

Nyt svar til emnet »446 kilo dansk kæmpegræskar«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > 446 kilo dansk kæmpegræskar

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider