Forum

Genplantning af laurbærkirsebær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lars Dalum Lysdal, 31. oktober 2019 kl. 23.19

Hej!
Jeg har lige været ude og grave 4 laurbærkirsebær op. De er fra en hæk, 2,5m høje veletableret.
Planen er at de skal genplantes. Jeg aner ikke om det er muligt, og hvad jeg skal være opmærksom på. Rødderne er klappet over med spade, der er en jordklump der dækker rødderne. Alle tips er kærkommen.
På forhånd tak
Vh Lars

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. november 2019 kl. 9.56

Du skal beskære toppen så den passer til den del af roden, der er tilbage.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 1. november 2019 kl. 10.08

Hej Dalum Lysdal

Og desuden vil det være en god ide at dække jorden omkring planterne. Jeg har selv plantet nogle kirsebærlaurbær-planter for en måneds tid siden. Jeg har lagt en hel masse blade omkring planterne. Kirsebærlaurbær har det ikke så godt med barfrost.

M.v.h.

Doris Møller

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 1. november 2019 kl. 10.10

Det er klogt at dække hele planten med grangrene, specielt ved barfrost i marts/april.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 1. november 2019 kl. 10.23

Du skal klippe den ned til ca 0.5 m så passer toppen til roden , jorden er lun og dejlig fugtig , men da planten ikke kan tåle hård frost , skal du dække den med masser blade og grangrene som sikre at bladene ikke blæser væk.

Nyt svar til emnet »Genplantning af laurbærkirsebær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Genplantning af laurbærkirsebær

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider