Forum

Erfaring med denne gødning efterlyses…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. november 2019 kl. 21.22

Pindstrup organiske flydende gødning... Har du erfaring med denne? . Det undre mig at der ikke er tilsat fosfor heri, når fosfor både er en mangelvare i jorder og en nødvendighed for planterne...

Pindstrup skriver bl. a:

Drivhusgødning til økologisk dyrkning

En 100% organisk gødning som er godkendt til økologisk dyrkning, der indeholder 2,3 % kvælstof og 5 % kalium. Blandingen er udvalgt til planter, der skal give et godt udbytte. Det høje indhold af kalium giver bedre frugtdannelse og smag, mere robuste planter og mere intensive blomsterfarver. Den flydende gødning stimulerer jordens mikroliv og er mild for rødderne grundet lavt saltindhold

Men der er heller ingen mikro næringstoffer heri, hvilken også undre mig.... Så der kan vel kun være en tilskudsgødning

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 11. november 2019 kl. 21.31

Her er den, som jeg undres over

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 11. november 2019 kl. 23.07

Erfaring med den har jeg ikke, men jeg kan læse i sikkerhedsdatabladet* at det er lavet af vinasse og tilsyneladende importeret fra Belgien.

Vinasse er et biprodukt fra sukkerproduktionen og et velkendt organisk gødningsmiddel. Der vil være en del mikronæringsstoffer selvom man ikke har valgt at deklarere dem. F.eks. er der ofte en hel del svovl i. Fosfor må man få et andet sted fra.

* www.pindstrup.dk/hobby/product-details/drivhusg%C3%B8dning-til-%C3%B8kologisk-dyrkning

Nyt svar til emnet »Erfaring med denne gødning efterlyses…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Erfaring med denne gødning efterlyses…

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider