Forum

Safran krokus

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: L. Hansen, 13. januar 2020 kl. 10.37

Hej i foraet

Jeg satte i efteråret en god portion safran krokus, de gav også et fint udbytte af safran. Jeg har kunne læse mig til, at man kan tage dem op når de er visnede ned. Så er spørgsmålet, hvornår visner de ned ? De står stadig fint grønne.
Med venlig hilsen Hansen

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. januar 2020 kl. 18.07

Efter høsten kan du lade løgene blive i jorden – evt. dækket til med granris eller lignende i vinterhalvåret.

Foretrækker du at grave løgene op, kan du gøre det, når bladene er visnet ned. Så skal du blot opbevare løgene mørkt og køligt indtil næste år, hvor de kan genplantes.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pia Bro Christensen, 16. januar 2020 kl. 10.39

Safrankrokus kan som Søren skriver blive i jorden. Men det er vigtigt at de er plantet dybt (20cm),ellers bliver blomstringen meget ustabil, og at står et meget veldrænet sted. De visner ned hen på foråret og kan flyttes i hvileperioden. Men hvis de står rigtig skal de kun op med års mellemrum og deles.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: L. Hansen, 16. januar 2020 kl. 11.08

Mange tak for svar begge to. Jeg har dem stående i højbede, men de står lidt for tæt, så planen var at tage dem op når de var visnede ned. Så kan jeg få dem delt ud på et større areal, til efteråret.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 16. januar 2020 kl. 17.26

Der er rigtige mange gode artikler på nettet, der omhandler safran krokus, bl. a om dyrkning, høst af støvdragere, tørring og meget mere, så det er en populær plante.

Ligesom, der er masser af opskrifter..

Nyt svar til emnet »Safran krokus«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Safran krokus

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider