Skrevet af: Willy N, 28. januar 2020 kl. 8.33
Hornum annoncere med en sneglefri blomsterblanding.
Det forekommer nærmest som en mirakel blanding.
Problemet er om den virker.
Alm. tagetes er det min erfaring, er snegles livret ligesom de spiser alm. røllike med velbehag.
Så vidt jeg har konstateret, har sneglene ikke kastet sig over mine salvie.
Men hvad med de øvrige planter der er nævnt på varen?
" Alm. røllike, biblomme, tagetes Lemon Gem, kinesisk hundetunge, frøkenhat, ægte isop, citronmelisse, sommerfugleblomst, jomfru i det grønne, morgenfrue, salvie, brudeslør og purpursolhat "
Men, men, men.
Dette er sorter som de ikke spiser, går jeg ud fra teksten på posen skal læses.
Er der blomster som afskrækker snegle (lugt)?
Skrevet af: Claus K Madsen, 28. januar 2020 kl. 9.36
På posen står der at den ligefrem kan bruges som barriere omkring bede med sårbare planter. Hmm... Det er da super hvis det virker.
Skrevet af: Willy N, 28. januar 2020 kl. 10.04
@Claus.
Det har du ret i !!
Jeg overså teksten.
Men det skal prøves. Det er vel ligesom med alle andre varer at der er to års reklamationsret ... Så virker det ikke ... ;)
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 10.23
Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.
Skrevet af: Willy N, 28. januar 2020 kl. 10.31
@F. Christensen.
Tager du mod tilbudet, må du gerne melde tilbage om plantetorvet har nogle nogle gode bud på hvad der kan gøres
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 10.34
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 10.44
Skrevet af: Willy N, 28. januar 2020 kl. 10.58
@F. Christensen
Også naboernes ;)
Men der burde være planter som de ikke kan fordrage duften af og dyr som ikke kun elsker at æde snegle æg men også sneglene.
(Her "vasker" solsorten dræbersneglene på græsset og æder dem. Men sikkert kun når solsorten er meget sulten. Her er mange solsorte og snegle vil ikke have en chance, hvis de stod øverst på menu kortet hos solsorten).
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 11.06
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 11.32
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 11.36
Skrevet af: Anonym bruger, 28. januar 2020 kl. 13.15
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 31. januar 2020 kl. 10.38
til trods for at begge nabohaver nærmest ligger brak.... eller måske netop derfor :-), har jeg kun haft max 20 dræbersnegle årligt de sidste 4-5 år. men i juli måned så jeg en af mine vinbjergsnegle som er fredede hos mig i færd med at forøge bestanden.
æder vinbjergsnegle mon dræbersnegleæg?
Ingeborg
Skrevet af: Willy N, 31. januar 2020 kl. 10.57
@F. Christensen.
Desværre æder de heller ikke her de rigtig store dræbersnegle. Men jeg har i de sidste 3- 4 år set dem tage små og middelstore og hvem ved, om ikke husskaderne, eller andre større fugle, kunne få smag for en ordentlig mundfuld.
@Ingeborg.
Ja. Vinbjersnegle æder lystigt snegleæg. Måske også egne når de støder på dem. Jeg har bestemt også fredet vinbjersnegle i haven og har som du kunne iagttage relativt få dræbersnegle og leopardsnegle de seneste par år.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Sneglefri blomsterblanding.