Forum

Chili- sent ude.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freya, 6. juni 2005 kl. 12.53

Hej. jeg håber der er en som kan give mig et råd omkring chiliplanter... jeg har sået mine planter lidt sent, og de er nu ca. 10 cm høje. de står på min lukket altan, hvor der er sol hele dagen. (når den nu ellers skinner.)hvor lang tid går der før der kommer chilier.? og er der en måde man kan få udviklingen til at gå hurtiger?

håber i kan hjælpe.

hilsen freya

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Patrick Rosenqvist, 7. juni 2005 kl. 23.13

Du er ret sent ude. (Jeg såede mine chiliplanter i januar!). Hvis din plante er en sort, der sætter små frugter, tror jeg godt du kan nå at få chili i år. Det er meget forskelligt alt efter sort, hvor hurtigt de får frugter – når højden er omkring de 25 cm skulle der typisk være en god mulighed. Kender du sorten, eller har du et billede af planten?

Din placering af planten er rigtig god: Sol og masser af varme. Husk at gøde en gang om ugen. Der er vigtigt. Og spray bladene lidt med vandforstøveren om aftenen, så de er fugtige (især efter en solskinsdag). Chili elsker høj luftfugtighed.

Nyt svar til emnet »Chili- sent ude.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Chili- sent ude.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider