Forum

Piri piri?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Freya, 6. juni 2005 kl. 14.19

Jeg ville prøve i år at såe piri frø som jeg har fået fra kryderri hylden. de var tørret. og ville nu hører om der var nogen der ved om det kan lade sig gøre?

og om der er en bestemt fremgangsmåde? hvor meget kræver de?

håber i kan hjælpe...

på forhånd tak
freya

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ditlev, 6. juni 2005 kl. 15.08

Hej Freya,

Det kræver ikke så meget. Så blot frøene og vent. Hvis det er til drivhuset, er det måske lidt sent du er ude, men til vindueskarmen kan det nåes endnu, blot er det ikke sikkert det når at give chilier i denne sæson. Men så har du et forspring næste år.

Held og Lykke

Ditlev

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya, 6. juni 2005 kl. 15.56

Hvis jeg nu lægger frø nu... hvornår kommer der så chilier.ca. (hvis altså frøen bliver til noget)

hilsen freya

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Reinbach, 10. august 2005 kl. 19.38

Alle former for peber er meget nemme at dyrke så dem blot men hold dem væk fra for meget sollys, derefter kan du høste peber år efer år da det er en mangeårig plante og de giver godt så hvorfor skal de være så dyre i forretningerne

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per, 11. august 2005 kl. 23.37

Kære Freya,
Jeg sår chili i februar og begynder at høste i juli.

Min erfaring er, at man godt kan give dem meget sollys, bare de får vand nok, men ellers er jeg enig med Henning i, at det er en nem plante.

Gem et par modne chilier og lad dem tørre, så kan frøene nemt rystes ud, og der er masser af frø til såning næste år.

Nyt svar til emnet »Piri piri?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Piri piri?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider