Skrevet af: Jonas K, 1. maj 2020 kl. 15.30
Hejsa
Jeg købte i vinters en bananplante. Den har vokset fint i min stue, og er nu mere end en meter høj. Den begyndte at sætte frugt for et par måneder siden, som det ses på billedet.
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal passe den herfra? Skal den have noget gødning? Det har den ikke fået mens jeg har haft den.
Skal man tynde ud i bananerne? Der er ret mange i klasen. Flere end 100 i hvert fald :)
På forhånd tak
Jonas
Skrevet af: Søren Duun, 1. maj 2020 kl. 19.26
Giv den bare gødning. Den skal bruge en del til frugt sætningen.
Skrevet af: Jonas K, 1. maj 2020 kl. 19.34
Tak for svaret, Søren
Kan den godt bære alle de bananer, og er der en reel chance for at nogen af dem modner? 🙂
Mvh
Jonas
Skrevet af: Søren Duun, 1. maj 2020 kl. 20.11
Ja jeg ville ikke begynde at pille i den, da du risikere at såre den og i værste fald at der går råd i klasen. Så lad den endelig bare vokse. Det er hellere ikke sikkert at alle frugter udvikles og du kan også risikere at der sidder nogle store sorte frø i frugterne..
Skrevet af: Lars Holt, 1. maj 2020 kl. 20.15
Om den kan modne alle de bananer, den har sat an, kommer an på, om roden kan optage tilstrækkelig med næring, og selvfølgelig om der er lys nok.
Skrevet af: Svend Høst, 1. maj 2020 kl. 20.51
Du vil aldrig få noget der bare ligner spisebananer , eller noget der kan spises på en stueplante , det er rent dekorativt , og morsomt.....
Skrevet af: Lars Holt, 1. maj 2020 kl. 20.59
Så er vi enige Svend. Du er blot lidt mere pessimistisk, end jeg.
Skrevet af: Jonas K, 1. maj 2020 kl. 21.02
Haha Lars og Svend. :-) Tak for indspark. Vi ser hvor langt det kommer.
Jeg starter med at begynde at give lidt næring i vandet...
God aften
Jonas
Skrevet af: Mogens; E., 1. maj 2020 kl. 21.51
Jonas.
Når bananblade sveder, er det tegn på at planten har det godt.
Bananplanter er meget tørstige.
Skrevet af: Anonym bruger, 25. maj 2020 kl. 20.01
Slettet af administrator 26. maj 2020 kl. 8.16.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Bananer på bananplante