Forum

Valmuer og stokroser

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Benedikte Rasmussen, 18. juni 2020 kl. 19.51

Hejsa
I er jo mange herinde i dette Forum med stor viden, så håber der fines svar på flg spørgsmål:
Valmuer. :jeg er så heldig, at der kommer mange store flotte valmuer i min have, og sæsonen er jo næsten på højdepunktet nu. De bliver flotte, høje op til en meter, men da jeg også har flere lavere stauder under, fjerner jeg en del af valmuernes grønne , meget sprøde blade. Er der nogen der ved, om disse blade kan spises?

Stokroser: er der en måde at forebygge angrebene på bladene (virus? Rust ) eller er den eneste måde, - som jeg gør nu- at fjerne alle de angrebne blade, så snart jeg ser angrebet. Kæmpe arbejde, da jeg har maaaange stokroser. Og de fleste ser nu ret tyndbenet ud, fordi jeg har fjernet mange blade.
Vh Benedikte
Ps og på forhånd tak for svar

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 18. juni 2020 kl. 21.12

Jeg må virkelig fraråde at du spiser valmue, hverken blade, stilk eller blomst. Alle valmuer indeholder alkaloider i større eller mindre grad. Dem der indeholder mindst er de i DK vildtvoksende, pånær kornvalmuen der indeholder meget i hele planten.
Læs evt. på giftlinjen.dk

Nyt svar til emnet »Valmuer og stokroser«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Valmuer og stokroser

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider