Forum

Sænkning af tomatplanter

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sarah Lankstead, 24. juni 2020 kl. 13.36

Hej.

Jeg er ny i det her med dyrkning af tomater, men jeg elsker hvert sekund og vil gerne gøre det så godt som muligt. Jeg har nu flere steder læst om det med at »sænke« tomatplanten, når de nederste klaser er modnet og spist. Jeg forstår godt ideen og formålet, men jeg forstår simpelthen ikke hvordan det rent fysisk lader sig gøre?

Så mine spørgsmål er: hvordan sænker man en tomatplante, sådan helt praktisk? Man skal vel ikke grave hele plante op og så længere ned? Er stænglen »bøjelig« nok til at sænke ned mod jorden... eller hvordan lader det sig gøre?

På forhånd tak.

Mange varme hilsner, Sarah

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 24. juni 2020 kl. 16.40

Besvaret i anden tråd.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. juni 2020 kl. 16.41

jeg har dyrket tomater i mange mange år og det her har jeg aldrig hørt om før , det der kommer nærmest er at hvis ens tomatplanter som man selv har startet fra frø er blevet noget ranglet , så kan man vikle den nederste del af stammen rundt nede i plantehullet og dermed gøre planten en del kortere .

3 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. juni 2020 kl. 20.05

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 24. juni 2020 kl. 21.06

Sænke en 2.5 m høj tomatplante med 7 -8 tomat klaser er nærmest umuligt her , da de er bundet op på høje træpæle , og hvsd skulle nytten være , så ville det nok være lettere at hyppe tomaterne ligesom kartofler.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 24. juni 2020 kl. 22.10

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Sænkning af tomatplanter«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Sænkning af tomatplanter

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider