Forum

Hjælp! Min violinfigen er døende

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Sørensen, 5. september 2020 kl. 6.52

Jeg skriver her fordi jeg ikke har fundet nogle steder der skriver om præcis min situation.. jeg jeg har fundet alverdens guides om pasning af violinfigen, men det hjælper mig ikke når skaden er sket. Dens blade er en efter en, blevet brune/sorte og har krøllet sig sammen og er til sidst faldet af. Det startede nedefra, og den har nu 4 blade der er halvt brune/sort/krøllet sammen, og halvt grønne, som stadig sidder godt fast på stammen, og så har den øverst to små blade der ser helt fine grønne ud. Den har set sådan ud længe så jeg tror jeg fik sat den grimme udvikling i skak ved at stoppe vandingen i en periode, da jeg mistænkte overvanding. Nu er jeg for nyligt begyndt at vande igen, men planten pynter ikke rigtig mere, sådan som den ser ud. Mit spørgsmål er: kan den få nye blade, op ad stammen igen? Og hvis ikke, hvad er mine beste muligheder for at beholde så meget plante som muligt? Skal jeg tage en stikling med de øverste to blade, der stadig er pæne, og se om jeg får en ny plante? Kan jeg opstamme den, når nu den alligevel kun har blade i toppen? Hvad skal jeg gøre. Vil virkelig helst ikke bare kassere den? På forhånd mange tak for hjælpen!

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Sørensen, 5. september 2020 kl. 6.55

Prøver lige at ligge billedet ind igen, da det blev skåret over første gang.

Nyt svar til emnet »Hjælp! Min violinfigen er døende«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjælp! Min violinfigen er døende

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider