Forum

Gødning til engriflet hvidtjørn som træ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Christian Larsen, 22. oktober 2020 kl. 15.33

Hej alle

Jeg er total nybegynder. Er lige flyttet i mit første hus.

Jeg har plantet en engriflet hvidtjørn som et lille træ, ca 160 cm pt. Det blev plantet her for tre uger siden. Jeg ved, at vi har rigtig god jord her (masser af regnorme i jorden osv).

Hvornår på året, skal jeg gøde træet?
Hvilken gødning og hvor meget skal jeg anvende?

Jeg går især efter en hvidtjørn, der laver mangler blomster.

På forhånd tak.
Mvh
Christian

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 22. oktober 2020 kl. 18.18

Du skal bruge kompost lagt oven på jorden.
Der er den gødning, der er brug for. Samtidig begrænser det ukrudt, og holder på fugt.
I øvrigt er hvidtjørn et af de træer, der sår sig selv og trives fint (måske lidt for fint) i den danske natur.

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Christian Larsen, 22. oktober 2020 kl. 21.47

Hej Lars. Hvis ikke jeg har mulighed for at lave kompost, hvad vil så være andetvalg?

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 23. oktober 2020 kl. 11.26

Der findes, mig bekendt, ikke nogle steder hvor det oplyses hvor meget vores forskellige have planter skal have af gødning . Lige bort set fra dem der fremstiller gødningen og som anbefaler os at bruge mere og selv det kan du ikke regne med. Derfor vil de mængder folk anbefaler som regel være ud fra et erfarings grundlag.