Forum

Julegaven til økogartneren

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. november 2020 kl. 19.52

Nogle gange undre man sig over at nogle sætter ting i produktion, men som den økologiske gartner må man ikke gå ned på udstyr.... Produktionen af guldvand er nu en realitet

Billede slettet af administrator fredag, 6. november 2020 kl. 9.14.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. november 2020 kl. 22.40

Kanden går under navnet guldkanden og fremstilles i Sverige, men sælges på nettet herhjemme. Den koster over 500 kr og jeg har forbudt mine børn at give mig den i julegave :-).. Det værste er nu at sælgeren mener det alvorligt..

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. november 2020 kl. 22.53

Kanden går under navnet guldkanden og fremstilles i Sverige, men sælges på nettet herhjemme. Den koster over 500 kr og jeg har forbudt mine børn at give mig den i julegave :-).. Det værste er nu at sælgeren mener det alvorligt..For som de skriver :

Giv dine planter et næringsrigt, gyldent brusebad! Guldkanden er vandkanden, som du bruger til potte – fyld dernæst kanden med vand, og skab et økologisk kredsløb i hverdagen med miljøvenlig og helt naturlig plantenæring!

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 6. november 2020 kl. 8.07

Du mangler lidt færdigheder i Photoshop når det kommer til lyslægning - især i området omkring vandkanden :)

Spøg til side: Var muldtoiletter prisbillige og lette at få installeret, havde jeg bestemt fået sådan et for længe siden.

Har prøvet at gøde med egen opsamlede og lagrede urin - gødningsmæssigt var det en klar succes - men det er IKKE generelt en socialt accepteret handling :-D

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 6. november 2020 kl. 9.21

Man kan vel også bare vænne sig til at p . . . . i kompostbunken ?

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 6. november 2020 kl. 17.41

Det kan du godt Gert, men du mister en del N-ammoniak og din kompostbunke stinker!

Endelig er det ikke alle afgrøder der er lige N-krævende og at p.... i komposten giver jo "lidt til alle" :)

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. november 2020 kl. 18.43

Jeg magter ikke at kravle op i min kompostbunke, så den ide må jeg droppe. :-)
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Julegaven til økogartneren«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Julegaven til økogartneren

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider