Forum

Hjertetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. januar 2021 kl. 10.46

Mit 35 år gamle hjertetræ havde svært ved at holde liv i alle blade i sommeren 2020. Et mindre træ et andet sted klarede sig godt.

Jeg har tænkt på at nedgrave nogle rør omkring træet, så jeg kan vande ned i rørene og formindske fordampningen ved at vande med vandslange liggende ovenpå jorden. God ide ?

Træet kunne have bedre betingelser ved at. Jeg savede nogle grene af. Det vil kunne gøres sådan at træet bliver ved med at være harmonisk.

De grene jeg kunne fjerne tjener imidlertid som “knager” til mine fuglefodrings huse.

Billeder viser træet. Forslag til fjernelse af hvilke grene?
Ingeborg

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. januar 2021 kl. 10.58

Et vinterbillede fra i dag den 4.1.2021.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 4. januar 2021 kl. 20.47

Smukt og harmonisk træ som ville synd at amputere.

Din tanke om en mere effektiv udnyttelse af vandingsvandet ville jeg absolut støtte. I sin simpleste form blot en lille jordvold rundt om stammen m radius på f.eks. 0,5 meter. Et nedgravet rør er nok mest effektivt, men er også lidt arbejdstungt :)

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. januar 2021 kl. 0.48

Tak for svaret. Jeg er enig med dig i at det ville værecsundcat skamfere træets smukke opbygning. Jordvold er lidt svært her fordi jeg har bunddække af forskellige planter som også harvrødderne i overgladen, ligesom hjertetræet. Jeg må grave et par rør ned. Det har jegiøvrigtbgjort ved det andet hjertetræ da jeg plantede det.
Ingeborg

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. januar 2021 kl. 0.50

Åh hvor jeg savner redigeringsmulighederne. Jeg glemte at mit tastatur var sat til et andet sprog.Værecsundcat = være synd at. Beklager.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Knud Halskov, 6. januar 2021 kl. 9.38

Jeg ville ikke bøvle med at grave rør ned til vanding af træet, men bare gøre, som du også er inde på, Ingeborg, lade vandslangen ligge oven på jorden, så vandet kan sive langsomt ned. Herved vil vandet fordele sig bedre i jorden rundt om træet, tror jeg. Træet ser jo sundt og harmonisk ud. Når det taber bladene (det gør alle træer midt om sommeren i tørkeperioder) er det for at overleve/minimere vandbehovet.

Nyt svar til emnet »Hjertetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hjertetræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider