Forum

Ny praktisk økologi app.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. februar 2021 kl. 18.36

Sidste år var det muligt at støtte foreningen praktisk økologi, med forskellige beløb og i den forbindelse blev der indsamlet ca kr 50.000 til udarbejdelse af en applikation, hvor det er muligt at finde ud af hvilken grønsager, der kan dyrkes økologisk måned for måned og version 1 er allerede klar

Appen kan hentes via denne hjemmeside : dyrk.nu

1 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Claus K Madsen, 28. februar 2021 kl. 20.18

Spøjs forening, PØ, der ikke selv annoncer sådan noget på sit forum...

2 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 28. februar 2021 kl. 20.24

Ja det undre også mig. Nuvel det kan være at man lige vil have den testet iblandt os bidragsydere.... Eller også er man bare ligeglad med os på Havenyt :(

3 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 1. marts 2021 kl. 22.33

Hvor ser det godt ud! Tak for at dele link, Søren.

Jeg er også medlem af PØ, og synes heller ikke jeg har set info om app’en. Det kan være, det kommer i næste blad.

4 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. april 2021 kl. 22.47

Er det nogle, der har tager appen i anvendelse? Jeg syntes at den er god, let overskueligt, men jeg savner 2 små detaljer, nemlig at vide hvilket naboplanter den enkelte plante trives bedst med og hvilket den frastøder...
Desuden kunne jeg godt tænke mig lidt viden omkring sæd skifte, hvilket plante art bør plantes efterfølgende..

Jeg kan sagtens skaffe de oplysninger andetsteds fra, men for mig ville det være smart med at have det hele samlet. Så mange ikke skal rundt og lede..

5 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Iben H., 22. april 2021 kl. 21.07

Jeg brugte app’en forleden og tænkte præcis det samme. Måtte også google naboplanter.

Ellers synes jeg, at den er god. Det fungerer godt at man både kan sortere på såtidspunkt og afgrøde. Og det er super at der står optimal spiretemperatur for hver plante, når nu foråret er så koldt som i år.

6 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. marts 2022 kl. 20.14

Fra Havenyt uge 11

Kom godt fra start med web-app’en

Sidste år lancerede foreningen Dyrk.nu, en web-app, hvor man på telefonen måned for måned får overblik over, hvornår det er tid til at så og udplante i køkkenhaven. Det er også genvejen til info om spiretemperatur, planteafstand, udviklingstid og meget andet nyttigt.

Se mdet hele på Dyrk.nu >

7 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 16. marts 2022 kl. 7.40

Arh... Hvis I nu læste Jeres medlemsblad 5/6 2021 side 38, så kunne I have været med på noderne siden september!
- Men det kræver jo et medlemskab. ;)

8 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. marts 2022 kl. 21.09

Det har du så sandelig ret i og det er også for dårlig at jeg, og jeg kan kun tale for mig selv, ikke er medlem af PØ, men jeg må indrømme at jeg syntes at det er lidt for dyr i forhold til hvad man får . Ok jeg ved godt at det koster kassen at få trykt et blad af den kvalitet og ikke kan gøres billigere...
Jeg kan hellere ikke gøre brug af de mange gode råd og dyrkning fiduser man får via bladet. Bl.a fordi at min have er for lille. Mange af de artikler, der bliver skrevet henviser sig til folk med store haver . Så ved jeg godt at jeg også støtter det at få udbredt økologien i Danmark og at det arbejde, der bliver gjort herigennem, men jeg vil så hellere bruge mit krudt på at vejlede mennesker igennem Havenyt og i det omfang jeg kan og så håbe at det smitter en lille smule af.

Mht app'en så skrev jeg om den allerede i februar måned 2021, så jeg håber at mange vil gøre brug af den så vi med tiden også kan få den udbygget med flere gode finesser...

9 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: James F., 21. marts 2022 kl. 15.02

Ang. hvilke artikler der bringes i Tidskriftet PØ, så er det noget medlemmerne vælger, bl.a. igennem brugerundersøgelser.

10 af 10 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 21. marts 2022 kl. 20.47

Ok det var jeg så ikke klar over, men det gøre det hellere ikke bedre. Hvis man som jeg har ca 800 KVM grund og ca 25 KVM køkken have nytter det ikke noget at læse om hold af husdyr, såsom gris, køer eller ænder eller heste . Eller at slæbe en masse frisk gødning herind . Det kan ikke lade sig gøre under de forhold jeg bor under...Så jeg må tænke lidt kreativ....

Det er lidt ærgeligt at man ikke også tager hensyn til byboerne og skriver om de tiltag der kan tage herigennem. Måske hænger det lidt sammen med den interesse der er for at udbrede økologien gennerelt eller også hænger det lidt sammen med at man har en ringe erfaring på dette sted. Men det kan bare ikke hænge sammen for der er jo masse at skrive om .

Nyt svar til emnet »Ny praktisk økologi app.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Ny praktisk økologi app.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider