Forum

Mediterane krydderurter i krukker?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. maj 2021 kl. 13.37

I år ville jeg ikke dyrke de remonterende jordbær, mn fortrød og plantede dem i stedet for i min plantekasse. Nu er de ny indkøbte potter med forskellige slags Timian og rosmarin husvilde og må plantes i krukker. Det samme gælder for persille, som jeg vil plante i større mængde. Krukker kan jo stilles det gunstigste sted for hver art, men hvor?. Persille er vel ikke så soltørstende som de mediterane planter?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. maj 2021 kl. 9.37

Persille plejer bare at gro, så den burde ikke give dig problemer.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. maj 2021 kl. 9.56

@Lars Holt
Tak for dit optimistiske svar, men persille er ikke overdådig hos mig. Gulerodsfluer? forkert jord? Nogle år har jeg ingen held med det. I år vil jeg både så og udplante fra købte persillepotter.
Jeg vil gerne have persille til nedfrysning senere. Pinsemenyen plejer at være stegte hanekyllinger proppet med persille, brun sovs og agurkesalat + nye kartofler (ikke egne, men Samsø).
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 4. maj 2021 kl. 12.45

Ja, gulerodsfluen kan kun bekæmpes med bionet, men det er også lettere, hvis persillen gror i krukke.
Gulerødder skal have en løs jord med meget sand, så de ikke bliver for grenede. Måske vil persille have samme jord - 2/3 sand og 1/3 kompost.

Nyt svar til emnet »Mediterane krydderurter i krukker?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Mediterane krydderurter i krukker?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider