Forum

Købepersille i potte til udplantning?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. maj 2021 kl. 16.05

Jeg har en fin potte med overlevende persille . Det var meningen at jeg ville plante det ud i min plantekasse. Kommer dog i tvivl om det er første års persille eller 2. Års persille, som vil gå i blomst.
Hvem ved hvad?
Ingeborg

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. maj 2021 kl. 20.11

Hvis den har overlevet første år vil den være 2 årige i år og dermed gå i blomst. På gartnerierne bliver de sået direkte i potter og står nogle måneder, hvorefter det er klar til salg.

Min erfaring med at udplante persille fra supermarked er meget ringe. Jeg kan ikke mindes at det nogensinde er lykkedes for mig. Jeg foretrækker at så det i køkken haven.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. maj 2021 kl. 20.35

Hej Søren. Potten er købt i år, så jeg regner med at den har set lyset i drivhuset i november/december måned og dermed burde kunne være til nytte i år. For en sikkerheds skyld vi jeg så imellem rækkerne.
Ingeborg

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 15. maj 2021 kl. 22.44

Ok jeg læste det som om at du havde haft den i et år.
Hvis den er fremdrevet i november - december med bør den ikke blomstrer i år. Jeg har set at flere af dem dyrkes som økologisk, med sphagnum. Imens de andre nærmest dyrkes uden jord.

Nyt svar til emnet »Købepersille i potte til udplantning?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Købepersille i potte til udplantning?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider