Forum

Er biobrændsel vedvarende energi.?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 26. juli 2022 kl. 10.38

Ja, i følge definitionen, så er biobrændsel vedvarende energi.

Men økologer ved nok godt, at man skal vogte sig den slags politiske definitioner, som ikke er strengt bundet til naturen.

Umiddelbart ser det da ellers tilforladeligt ud.
Det er jo solenergi, der får træet til at gro, og de næringsstoffer, der også skal bruges, dem kan vi bare lede tilbage til jorden, og CO2 bliver optaget fra luften.

Men med tiden kommer der jo alligevel til at mangle noget, gør der ikke.?

Hvad og hvor meget.?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 27. juli 2022 kl. 17.21

Biobrændsel er en miljømæssig katastrofe i den udformning vi ser nu: Der afskoves europæisk ur-skov til flisfyring i DK, levende hegn flises overalt i DK, Produktionsskovens ammetræer flises i stedet for at nedbrydes i skovbunden, halm bortføres fra marken o.s.v, o.s.v

Biobrændsel er et politisk buzzword opfundet for at snyde naive borgere til at tro på den "grønne" fortælling

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob B., 28. juli 2022 kl. 17.33

Tom Andersen

Jeg er meget enig.

Men jeg sigter mere efter, om der overhovedet kan skabes en udformning, som kan sikre en cyklus, hvor ingen nødvendige stoffer går tabt til skovens gendannelse.

Det har jeg i stigende grad desværre heller ikke tillid til. Men jeg savner nogle mål på det.

Nyt svar til emnet »Er biobrændsel vedvarende energi.?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Er biobrændsel vedvarende energi.?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider