Forum

Nye efeu (Hedera Koldinghus) i en fart?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. august 2022 kl. 14.50

Hej
Jeg har et ca. 50 cm bredt jordstykke langs husets østside. En flisebelagt sti og tæt buskbevoksning på den anden side af stien, som danner hæk mod naboen. Anden hæk er der ikke. Afstanden fra vores hus og til nabogrunden er 3m.
I årenes løb har der været plantet mange forskellige ting langs huset: Vinca, som fik sortstængelsyge. Senest har jeg sat Hasselurt, som var fin de år, hvor der var meget regn. Løgplanter som Hyacinth gror fint. Hasselurten har skrantet i flere år, så nu skal der ske noget andet. Hasselurt får ikke nok vand på østsiden.
Jeg vil gerne prøve med brogetbladet efeu, men de stiklinger jeg fik lavet i sommer ser ikke lovende ud, trods vanding.
Er der en god og hurtig måde at formere denne slags Efeu på? Jeg har mulighed for at lave stiklinger i et skur med transparente tagplader.
Alternativet er at jeg som langs husets nordside renser bedet totalt og lægger barkflis på. Det er jeg tilfreds med, især efter at jeg har dækket barken med grønt trådnet, for at solsortene ikke skal rode barken ud på fliserne. Jeg indsætter to billeder.
Ingeborg

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 28. august 2022 kl. 14.52

Koldinghus efeuen er god til bunddække og holder sig tæt til jorden.

Nyt svar til emnet »Nye efeu (Hedera Koldinghus) i en fart?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Nye efeu (Hedera Koldinghus) i en fart?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider