Forum

Citrontræ – tørre citroner

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina Brandt, 19. oktober 2022 kl. 8.46

Vi har i foråret købt et citrontræ, der bærer citroner.

Træet har det fint; det har stået ude hele sommeren (er nu inde), har god citrusjord, er vandet med regnvand og citrusgødning og det skyder og sætter blomster og nye citroner.

Men - vi har nu høstet vores første citron, og den var tør. Vi kunne næsten ikke få saft ud af den. Citronen havde almindelig citronstørrelse, og var grøn, for vi har læst, at det er størrelsen og ikke farven, der er afgørende.

Er der nogen i dette Forum, der har en god forklaring og fif til saftige citroner.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 19. oktober 2022 kl. 14.11

Jeg har ikke meget erfaring med citrus træer, men samme oplevelse havde jeg sidste år, da vi købte et citron træ i Rema 1000 og den første citron var nøjagtig som du beskriver det. Jeg ved ikke hvad det skyldes, men jeg har mistænkt det lidt for at være sorten. Men min svoger har haft held med at dyrke gode citroner, der kunne anvendes til bagning og desserter, så det kan lade sig gøre...

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 19. oktober 2022 kl. 14.46

Ps

Jeg faldt lige over denne tekst :

Generelt bør du ikke være bange for, at du kommer til at plukke dine citroner for sent. Det er først, når de begynder at blive bløde i skrællen, når de hænger på træet, at du skal skynde dig at plukke dem.

Hvis du har plukket dem for tidligt kan det godt være årsagen til at du har fået tørre frugter, så vendt med at høste dem når det er meget gule og som sagt bliver bløde...

Jeg skal gerne indrømme at jeg har opgivet mit citrontræ pga de mange problemer jeg syntes at det giver .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina Brandt, 19. oktober 2022 kl. 15.40

Tusinde tak for det gode fif - jeg vil tøjle tålmodigheden og lade citronerne hænge længere og se, hvad der så sker!

Nyt svar til emnet »Citrontræ – tørre citroner«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citrontræ – tørre citroner

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider