Forum

Tomater friland sydmur

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. april 2023 kl. 15.13

Hej til tomatdyrkere på friland.
Jeg har et superfint sted til 3 tomatplanter. Desværre er plantningen ret besværlig, fordi jeg fjerner rullestenene øverst i bedet, graver den gamle jord ud og erstatter med kompostjord iblandet en smule sand. Bagefter kommer rullestenene på igen. Jeg formoder at de opvarmede rullesten er med til at tomaterne har det godt på stedet. Men... jeg er snart meget over 80 år og kunne tænke mig det lidt nemmere, at være fri for at grave og skifte jord.
Eventuelt bygge en kasse og sætte tomaterne i spande, når nu økologer fordømmer plantesække.
Dur det? Jeg har kun en smal plads, døren til haveskuret går op imod.

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 13. april 2023 kl. 15.15

Den lille plads

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 13. april 2023 kl. 22.07

Hej Ingeborg.

Nu håber jeg ikke at du får startet en ny diskussion op om hvorvidt tomater og andre drivhus grønsager skal dyrkes i jorden og ikke i plantesække :-)

Men hvis du vil undgå plastik kunne du evt dyrke dem i en stor urtepotte med et minimum på 20 liter . Det siges at tomater kan vokse i samme jord i gennem mange år og du behøver kun at supplere med lidt ekstra jord hvert år . Anden mulighed er at få en trækasse hvor du kan have en maxikap kasse i. Denne fås både i sort plastik og flamingo. Men ok så skal du også bruge plantesække, der jo indeholder plastik .. Ellers er din metode med at bruge sten ved rødderne ikke hel dum...

Nyt svar til emnet »Tomater friland sydmur«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tomater friland sydmur

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider