Forum

Halvt omsat kompost til rhododendron?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 19. april 2023 kl. 22.42

Jeg har nogle meget store rhododendronbuske, som jeg aldrig gøder. Buskene er mindst 45 år gamle og blomstrer meget rigt? Sommeren igennem smider jeg af og til græsafklip ned i bunden. Buskene er tætte og meget store, så græsset er ikke synligt. Nu vil jeg klippe nogle andre, men ranglede buske ned og er i tvivl om det er ok at lægge halvt omsat kompost ved og mellem disse 15 år gamle buske. Hvad gør der ved jordens surhed?
Ingeborg

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 19. april 2023 kl. 23.12

Hej Ingeborg.

Hvis du kan finde en et læs grannåle og lægge under dem kan du gøre jorden sur uden at bruge spagnum...Jeg selv fliser året juletræ og "gøder" på den måde vores blåbærbuske. Det siges at være nok gødning. Men jeg har dog givet lidt organisk gødning, beregnet til surbundsplanter, ved siden af .

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 20. april 2023 kl. 8.03

Tak for svaret. Nu har jeg på "udenlandsk" googlet mig til at alm. kompost er gift for surbundsplanter, så det lader jeg være med. Men jeg kan da kværne grenene fra juletræet, som har tjent til afdækning indtil nu. Det forslår dog ikke. Trods alt gror mine Rhododendron jo fint alligevel.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Halvt omsat kompost til rhododendron?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Halvt omsat kompost til rhododendron?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider