Forum

Klematis beskæring nu?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. maj 2023 kl. 16.40

Min klematis plejer at blomstre om en måneds tid sammen med roserne. Den harvdogben forfærdelig masse tørt kedeligt grenværk uden knopper nu. Der er enkelte skud og mange flere forneden. Kan jeg bare klippe toppen af den nu.
Ingeborg

.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. maj 2023 kl. 20.16

Hej Ingeborg.

Jeg ville nok vente med at beskære klematis til der kommer liv i den og ikke nu. Så har du et bedre overblik over hvor lang ned du skal klippe med saksen. Men der kan sagtens nå at komme lidt nattefrost og venter du med at beskærer den har den lidt at stå i mod med. Så vendt hellere en til to uger endnu....

www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/klatreplanter/1461.html

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. maj 2023 kl. 22.00

Den har jo netop skud i bunden nu, og enkelte i den store visne masse.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 4. maj 2023 kl. 22.14

Ok. .min har ikke skudt endnu og det undre mig da den står op ad en sydmur .Den er 5 år gammel, men har groet meget langsom.
Derfor ville jeg vente med beskæringen.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 4. maj 2023 kl. 22.21

Sydmur er vist ikke det rigtige sted. De klematis der har været ved mine sydmure er alle gået ud. Den klematis jeg viser og skriver om står ved et espalierhegns nordside og det har hidtil været den perfekte side. Jeg tror at jeg klipper det tørre grenværk bort.

Nyt svar til emnet »Klematis beskæring nu?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Klematis beskæring nu?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider