Forum

22 gram Akelejefrø

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Thomas, 19. juli 2005 kl. 0.28

Hej
Jeg har én Akeleje plante Ø70 x 50 cm som jeg har klippet alle blomsterhoveder af og tømt dem for 22 gram frø.

Hvor stort et areal skal jeg så dem på, når jeg vil ha' ét godt tæt dækket Akelejebed?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grete Møller Jensen, 19. juli 2005 kl. 10.33

Hej Thomas.

Jeg har i år sået mine Akelejefrø i større potter og placeret dem i let skygge på min terrasse. Det gør, at jeg bedre kan holde øje med de små nye planter. Til efteråret vil jeg forsigtigt skille dem ad og plante dem ud på blive stedet. Derved har jeg et bedre overblik over, hvor mange planter det drejer sig om, og der er mulighed for at blande farverne, hvis man er så heldig at have flere forskellige slags. Du kender størrelsen på planterne, og så er det bare om, at sætte dem ud med passende afstand. Akelejer har ikke noget imod at blive flyttet rundt, så hvis du planter lidt for tæt(hellere det), kan du altid udtynde om foråret. Akelejer er så taknemmelige. Mvh. Grete

Nyt svar til emnet »22 gram Akelejefrø«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > 22 gram Akelejefrø

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider