Forum

Tørst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 12. juni 2023 kl. 17.28

Mine espalierpærer vil jo gerne ha' lidt vand, så pærerne kan udvikles.
Men vanding med vandkande eller evt. en haveslange er ikke altid effektivt fordi den tørre jord kan ha' lidt svært ved at tage imod vandet.
Så i stedet for at bruge en formue på at købe de her vandposer til at binde omkring træerne så har jeg lavet mine egne "vandingsautomater" for mindre en en 10'er stykket.
En plastspand fra byggemarkedet og så bore nogle huller i bunden. Derefter stopper jeg "propper" af engangsvaskeklude i hullerne.
En spand ved hvert af mine pæretræer, som jeg fylder med vandkanden morgen og aften.
Fordelen, ud over at de er billige, er også, at vandet afgives lige over træerne rødder i et tilpas langsomt tempo til at jorden kan absorbere det.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 12. juni 2023 kl. 18.02

Min far gravede en rende omkring frugttræerne i min barndoms kolonihave i 50 erne når der var tørke , og fyldte dem op med vand , så vi unger kunne få saftige frugter , og det virkede .

Nyt svar til emnet »Tørst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Tørst

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider