Forum

Guldnælde – erfaringer som »dræber«?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 5. juli 2023 kl. 8.50

Jeg fik for nogle år siden slæbt nogle guldnælder ind i haven. De blev plukket til dekorationer til en konfirmation. Så hentede jeg flere og plantede dem som bundplante. De bredte sig forrygende og opførte sig som beskrevet
www.haveabc.dk/16/guldnælde–-lamiastrum-galeobdolon
På et tidspunkt fortrød jeg at have plantet dem, men kunne se at de var nemme at fjerne fra uønskede steder.
Jeg har ligefrem planer om at se om de kan holde skvalderkål nede i et bed, hvor jeg ikke kan komme til at grave i skvalderkålen.
Har nogen prøvet om nælden kan udrydde skvalderkålen?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 5. juli 2023 kl. 10.06

Det tør jeg påstå at den ikke kan. Jeg har en lille smule af den stående i mit bed med hindbær og en masse skvalderkål i bunden og skvalderkålen har nærmest kvalt den. Det skal dog lige nævnes at hindbærrene har fået godt med gødning i form af frisk hønsemøg, som har sat gang i væksten hos skvalderkålen...

Nyt svar til emnet »Guldnælde – erfaringer som »dræber«?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Guldnælde – erfaringer som »dræber«?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider