Forum

F 1 frø?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. april 2024 kl. 10.15

strikingeshave.blogspot.com/2010/10/tagetes-af-egen-avl.html
Jeg har købt samme frø fra samme firma, men der er ingen F1 betegnelse på posen. Billede på posen er det samme som tidligere.
Kan man have avlet videre på planten Tagetes Erecta Vanille F1.
Prisen er stadigvæk omkring 40 kr.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. april 2024 kl. 16.48

Du kan da godt så de her F2 frø , du får mange af de oprindelige planter + en hel del af de 2 forældre som en positivt bifangst ,

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. april 2024 kl. 22.44

Hej Ingeborg.

Hvis der ikke står at dine tagetes er F1 på posen så er de rene i generne, hvis man kan sige sådan, og så kan du sagtens tage frø fra moderplanten, men er de derimod F1 så vil de udspalte sig, men jeg vil tro at farven forbliver hvid og at det kun er selve planten, der ter sig lidt underlig. Måske får du både høje tynde planter med få blomster . Eller lave planter med mange blomster. Altså planter, som ligner forældrene.

Jeg ved at Svend har gode erfaringer med at dyrke F1 tomater og tage frø fra dem. Jeg selv foretrækker de såkaldte frø konstante, hvor jeg er sikker på at kunne tage frø til videresalg og hvor resultatet er nogenlunde den samme .

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren Duun, 18. april 2024 kl. 22.46

Ikke videresalg, men videre avl...

Nyt svar til emnet »F 1 frø?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > F 1 frø?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider