Skrevet af: Ingeborg Hansen, 1. juni 2025 kl. 11.49
Jeg skal binde efeuranker op på 40 cm lange blomsterpinde. Havde regnet med at bruge afløvede grene fra ligusterhækken, men det er på grund af fuglereder for tidligt at klippe hæk. Hvor kan jeg købe plantepinde i 40 cm længde i bundter med flere hundrede?
Jeg vil bede om en privat besked fordi man jo ikke må reklamere i dette forum.
Ingeborg
Skrevet af: Jakob B., 2. juni 2025 kl. 13.05
Tak for anskuelsesundervisning i, hvordan man kan kan komme i akut nød, når man ikke selv har en have med en stor bambus at klippe i.
Det bliver min underkuede bambus meget glad for at høre om. :-)
Skrevet af: Lene Skelmose, 3. juni 2025 kl. 7.01
I vores tidligere have havde vi en stor bambus. Brugte stænglerne til alt mulig opbinding og resten blev til et kvashegn. Savner den virkelig. Nu samler jeg raketpinde ind efter nytår, men det slår ikke rigtig til. Har plantet pil i håb om at de- udover føde til bierne i foråret- vil kunne give pinde.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. juni 2025 kl. 8.23
Købte 500 stk grillspyd for 60 kr. Spyd af træ, 30 cm lange. Købt i et engroslager for køkkenudstyr.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 3. juni 2025 kl. 8.23
Købte 500 stk grillspyd for 60 kr. Spyd af træ, 30 cm lange. Købt i et engroslager for køkkenudstyr.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. juni 2025 kl. 19.08
Så kom der grillspyd i mine 120 Efeu planter. Sat fast med hjemmelavede ringe af blomstertråd. Det var på tide at jeg fik vist planterne at de skulle gro opad. De var begyndt at forberede sig på et liv som bunddække. Opgaven afleveret og de bliver plantet i morgen. Et tip: læg ukrudtsdug i 50 cm bredde langs rionethegnet og klip huller i form af et kryds = X , hvor planten skal i jorden. På den måde undgår man ukrudt mellem planterne når de skal vokse til.
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 7. juni 2025 kl. 19.16
Planter købt for 3 uger siden
Skrevet af: Lene Skelmose, 8. juni 2025 kl. 14.39
Imponerende projekt du har gang i!
Skrevet af: Ingeborg Hansen, 9. juni 2025 kl. 19.37
Tak. Det var et held at jeg så efeu annoncen med planter til 10 kr stk. Jeg havde lovet selv at lave efeu stiklinger, men kunne se at jeg ikke kunne hamle op med købeplanterne, som var i god vækst.
Barnebarnet fylder 30 år, så det er en del af fødselsdagsgaven. Jeg tror at jeg slap billigt om ved mit planteløfte.
Det bliver sjovt at se dem plantet og i vækst.
Ingeborg
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Blomsterpinde i stort antal