Forum

Jorden…

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Janne, 22. februar 2006 kl. 10.19

Jeg går her og får mere og mere forårs-kuller :-) Hvornår kan man egentlig begynde at luge, vende jorden osv. Kan man bare begynde at gøre forårsklar, når sneen forsvinder?

Hvad med jordforbedring, er det også bare nu?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 22. februar 2006 kl. 12.47

Du skal være sikker på at frost er væk hvis du skal arbejde med roser for de tåler ikke så maget hvis de ikke er vinterdækket

men det er snart til at så blomsterfrø til forspiring

p.s jeg er sur også sur på frosten for jeg har ca 35 forskældige blomster jeg skal have i jorden

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilsen Og P Petersson, 22. februar 2006 kl. 13.53

Nu vover jeg pelsen og det er ikke kattens jeg tænker på men min egen

Men ang jord man kan vel sagtens vende sin jord når den er til at have med at gøre altså spadestik uden at spaden knækker og flere gange er vel kun sundt

Jeg har hørt at hvis man efterårsgraver når den første nattefrost kommer så slår man mange ukrudtsfrø ihjel (fotosyntese) gælder det så også her i det kommende forår for vi kan da sagtens opleve nattefrost helt ind i april

Eller er det helt langt ude det jeg skriver det må alle jer have brugere da vide jeg har jo kun mine vindueskarme

Øh det med nattefrost i april var altså ikke for at få jeres havemoral til at blive trist hiiii

Kan det så skynde sig at blive forår

pp

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lønbæk Planteskole, 22. februar 2006 kl. 15.14

Hvis det ikke er meget tung lerjord I har, er det bare med at komme igang når frosten er væk. Lidt nattefrost skader ikke gravning og jordforbedring, det er også nu. Men lad endelig vinterdækningen blive på roser og sarte ting. Man kan med godt resultat dække sine alm.hortensie nu, så den sene frost ikke ødelægger blomsterknopperne, som er helt grønne endnu. Det kunne jo være at de så ville blomstre denne sommer! De hvide træ-hortensie skal ikke dækkes. På fed lerjord skal man styre sin forårs-kuller lidt endnu.

Man siger, at det ukrudt man luger nu, sparer en for ti gange så meget lugning senere på sommeren.

God arbejdslyst.

Hilsen Anne Marie

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Janne, 22. februar 2006 kl. 18.25

Tusind tak for Jeres indlæg!

Så vil jeg sørme gå igang med det samme :-D

Glæder mig!

Nyt svar til emnet »Jorden…«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Jorden…

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider