Forum

Kender i denne plante?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Petersen, 17. april 2006 kl. 13.04

Jeg har fået en knold som skulle hede Arum Conutum eller Arum Cornutum.

Hvordan skal den passes
Hilsen Peter

1 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 17. april 2006 kl. 16.17

Arum Cornutum er en ingefær agtig sag. Ligner også alm. dansk ingefær, pånær farven. Får meget mørkviolet blomst. Pot den i en rummelig potte, hold fugtig, ikke våd. Når frost og nattekulde er overstået kan den plantes ud/stilles ud. Ind igen inden frost/kulde. Tåler ikke direkte sol, breder sig. Ved ikke bestemt, men tror den er lettere giftig. Kaldes også voodoo rod.

2 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilian Olsen, 17. maj 2006 kl. 10.44

Skal en Hortensia have meget vand, evt. hvor tit?

3 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 18. maj 2006 kl. 22.48

Hej Lilian
Det vil være mest smart hvis du stiller dit spørgsmål under et af de emner der omhandler hortensia.

4 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Jørgensen, 30. juli 2006 kl. 13.04

Hej.

jeg har fået en E Arum Cornutum, som løg. som blev plantet i en krukke, og sat i udestuen, det varede ikke længe inden den kom op, og klar til at blomstre, vi var ikke til stede da den blomsten åbnede sig, men da vi kom ud i udestuen var der helt sort af alle mulige slags fluer, og det lugtede af et ådsel. så pas på hvor den står når den blomster. den kom hutigt ud i haven i det nederste hjørne.

5 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 31. juli 2006 kl. 16.47

Hej Hans

Den må være i familie med den jeg har der på dansk hedder Leopardstilk, prøv at se på min hjemmeside under potteplanter. Min knold er 5 eller 6 år gammel men jeg har aldrig haft blomst i min. Du kan gøre det til næste år, at du planter knolden sent (hen i maj) og hvis den så danner blomst igen, kan du sætte den ud til den er afblomstret og den kommer med de flotte blade.

Helle – www.helleshave.dk

6 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 10. august 2006 kl. 11.39

Mht leopard stilk, har jeg såen en der hjemme, den blir meget høj, så den må være nogle år gammel efterhånden, jeg købte den fra et drivhus, og kender ikke alderen på den. men er der nogen der ved, om den blir højere for hvert år den vokser frem?

jeg har min i en potteskjuler hele året, det går også fint, bare hvis folk ikke gider at tage knolden op og ned.

–Mette

7 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens, 1. september 2006 kl. 16.40

Har 2 knolde af blomsten (Arum cornutum). Hvordan

behandler

man dem, og får dem i blomst.?

Har lade fortælle, ingen vand og jord, bare

stilles i vinduet, så skulle den blomstre om 5 uger.

Det lyder mærkeligt. Er der nogen der har erfaring

med planten? tak.

8 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: C. Sørensen, 29. marts 2007 kl. 12.30

Angående leopardstilk som også kaldes grædepalme eller det latinske navn amorphophallus
Den har 2 forskellige vækstformer den kan blive næsten 2m i diameter og vokser sig høj og flot
min får begge sine vækstformer inden for samme år
i marts – april med blomst visner ned og går i dvale til ca juli hvor de nye blade kommer frem
spændende plante
hvis man får blomst i skal man lige huske på at den lugter forfærdelig i optil 2–3 dage

9 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 29. marts 2007 kl. 14.07

Mærkeligt min grædepalme/leopardstilk...kært barn mange navne... ikk får blomst.

Måske er det en han plante? der findes jo nogle arter hvor der både er hunner og hanner.

hvornår ville i mene man kunne sætte den ud på teressen? når det ikk blir under 10 grader om natten?

10 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Maja Kristensen, 22. maj 2007 kl. 19.55

Skal man skære den halv visne blomst af en
hortensia – eller skal den bare blive siddende – er i stuen.

11 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ib Schandorf, 22. maj 2007 kl. 20.08

Jeg har et bunddække af planter der ligner skovbær, men adskiller sig fra skovbær ved at bærret er lys-gul. Er der nogen der kender navnet på den.

12 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mette, 25. maj 2007 kl. 10.06

Så satte jeg glad min grædepalme/leopardstilk ud på teressen i det varme vejr. Men den kom hurtigt ind igen, for den er blevet vissen i samtlige blade og hænger lidt mere end den ellers plejer.

den skal da ud og stå ikk? skal den stå i skygge?

13 af 13 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 1. juni 2007 kl. 19.39

Hvis du skal have den ude, så skal den stå i skyggen, den tålerr ikke solen, så bliver bladende svedne. Planten lever i sit normale, dybt inde i skoven i skygge af træerne. Jeg har min inden for trukket lidt tilbage for den stærke sol og der trives den.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Kender i denne plante?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kender i denne plante?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider