Forum

Æblekvæde

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jes Rehder, 11. maj 2006 kl. 21.31

Jeg har lige fået fortalt at vi ikke skal regne med at vores nyplantede æblekvæde "cydonia oblonga Portugal" giver blomster/frugt de første 3 til 4 år – er det rigtigt eller...

glad forårshilsne
jr

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 12. maj 2006 kl. 10.57

Det kan godt være rigtigt, hvis det er en frøplante eller podet fra en ung moderplante.

Hvis det derimod er en ægte aflægger fra et gammelt træ, varer det ikke så længe. Der skulle kunne komme blomster og måske frugt nu i år. Det samme måske, hvis evt. podekviste er fra et gammelt træ.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 17. maj 2006 kl. 21.26

Har haft min i tre år uden frugt. Det skal nok komme. Det er noget med at de ikke sætter frugt, så længe træet er i voldsom vækst. Den er meget pæn aligevel, og jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal bruge de kvæder til udover kvædebrød, som jeg ikke bryder mig så meget om. Jeg renede med at de skulle bruges til fuglefoder i løbet af vinteren.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Astrid, 10. maj 2009 kl. 20.26

Jeg købte en æblekvæde i slutningen af marts. Den er ikke sprunget ud endnu (medio maj), er det normalt? Den virker IKKE død. Grenene er bøjelige. Er den langsom til at afklimatisere sig?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kristian Olsen/ Vejs Havecenter, 12. maj 2009 kl. 21.10

Vent med at smide den ud. hvis den er gørn når du skarber i barken kan den bryde helt indtil sct.hans. -men det er da ikke et ret godt tegn at der ikke er sket noget endnu. -spørg der hvor du har købt den om de har haft et dårligt parti, så vil de sikkert bytte den.

–hvis det er en større plante hvor man har gravet den op uden jordklump kan den være længe om at bryde.

–hvis det er en normal str. potteplante vil jeg mene den burde være igang nu.

Nyt svar til emnet »Æblekvæde«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Æblekvæde

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider