Forum

Jordnødder?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Susanne Hansen, 18. maj 2006 kl. 21.53

Hejsa, jeg læste fornylig i ugebladet Hjemmet om en gartner der har taget jordnødden under sine
vinger :-) Han dyrker dem i stor stil og sælger dem i gennemsigtige potter, så forbrugeren kan nyde godt af den underjordiske proces.

Jeg vil nu gøre ham kunsten efter og prøve at lade nogle kerner spire. Men hvor dybt skal de såes? I.flg. artiklen skulle de med spidsen nedad, men ikke et ord om dybden.

Så derfor, skulle der være en jordnødde entusiast derude, så hører jeg gerne fra dig.

Mange hilsner fra Susanne.

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 18. maj 2006 kl. 22.30

Hej Susanne,

De skal sås ret dybt (2–5 cm.). Det er ikke så kritisk, og de spirer meget nemt.

Se mere her om hvordan: www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=63

Mvh
Brian

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Hansen, 19. maj 2006 kl. 10.08

Hej Brian.

Mange tak for henvisningen. Der stod jo lige de sidste oplysninger jeg manglede.

Hilsen Susanne.

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helene, 28. maj 2006 kl. 15.55

Så kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor I får fat på de gennemsigtige potter henne?

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Hansen, 28. maj 2006 kl. 15.59

Det ved jeg desværre ikke Helene. Jeg prøver bare i alm. potter i år, så må jeg se hvad jeg finder ud af næste år.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Georg Rasmussen, 17. juli 2007 kl. 23.02

Gennemsigtige potter kan købes ved Plantorama i Vejle ved jeg, men ellers spørg efter Orchidepotter de er også gennemsigtige.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 18. juli 2007 kl. 9.08

Du kan bruge 0.5 l engangs plastkrus, den slags man bruger til fadøl, de er billige 60stk for 40kr. Husk at lave et hul i bunden.

Mvh. Svend Høst

Nyt svar til emnet »Jordnødder?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Jordnødder?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider