Forum

Udsatte steder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 29. maj 2006 kl. 11.29

Hej til alle.

Der skrives så tit om det med at bo på udsatte steder i landet. Med hensyn til frost og kulde, vil jeg tro. Der er bare det at jeg aner ikke HVAD der er udsatte steder. Hvor findes det varmeste klima i Danmark. Selv bor jeg i Kolding, betegnes det som mildt eller koldt? Der er helt klart nogen som ved noget om dette emne, så jeg kan blive lidt klogere.

hilsen Lone.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 29. maj 2006 kl. 17.03

Hej Lone
Udsatte steder omtales oftest i vejrudsigten – og det er typisk steder inde i landet, i lavninger ved bække og åer, hvor det på visse tider af året kan være helt vindstille og dermed kan der komme frostgrader selv i juli måned. Mange af stederne ligger i det midterste stykke af Jylland – typisk i nogle af hedeegnene – og et af de mest omtalte er "Kølvrå" – det er der Karup Flyveplads ligger. Jeg er også så heldig at have en planteskole på et udsat sted – øst for Holstebro – og her oplever vi med en del års mellemrum frost i de fleste måneder i jordhøjde.

Du bor bestemt ikke på et udsat sted, for du er i nærheden af fjorden – på en østvendt kyst, så du behøver ikke tage hensyn til mange af de sarte planter, der skal dækkes for ikke at blive svedet i det tidlige forår.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 29. maj 2006 kl. 17.17

Hej Boi.

Tak for dit svar. Det glæder mig da at høre.for det troede jeg faktisk. Men...vi bor ud til en liie sø hvor der om sommeren er en del "mosekonebryg". Er det et problem.

Hilsen Lone

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 29. maj 2006 kl. 21.53

Hej Lone
Jeg tror det ikke for du har stadig nærheden til østkysten.

Nyt svar til emnet »Udsatte steder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udsatte steder

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider