Forum

Kristtorn.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 1. juni 2006 kl. 19.38

Hej til jer alle.

Hvad sker der hvis en stor kristtorn er blevet fældet og kun stubben står tilbage. Vil den skyde igen?

Vi har et gl. hus på en lille ø, et fritidshus, så det er jo lidt trist idet det er sket ved et uheld. Er der håb?

hilsen Lone.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2006 kl. 20.44

Hej Lone.

Jeg skal fatte mig i korthed: JA.

Mvh. Hans

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 1. juni 2006 kl. 21.13

Tak... skal du ha.

Men... Vil den kunne udvikle sig til et alm. træ/busk igen og hvor lang tid tager det? skyder den forholdsvis hurtigt igen?

Venlig hilsen Lone.

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anonym bruger 1, 1. juni 2006 kl. 22.33

Hej Lone.

Nu skriver du ikke noget om hvornår den er fældet. Hvis det er en måned eller mere siden burde du nu, eller i hvertfald i løbet af fjorten dage, (især hvis vi nu får lidt varme), kunne se om den bryder fra stubben.

Hvis der er liv i den, vil den skyde som lyn og torden. Stor rod og ingen top. Du bestemmer så selv om den skal beholde eet skud (træ), eller flere (busk).

Dem jeg har skåret ned i min egen have, har vokset omkring 1m eller mere det første år.

Mvh. Hans

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jes Kasper Klittum, 2. juni 2006 kl. 9.26

Jeg har også en kristtorn i haven og den ser ud af h... til. Kan man skære den ned nu og regne med at den vil skyde på ny allerede i år?

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 2. juni 2006 kl. 16.05

Hej hans.

det lyder sørme godt. det beroliger mig at den kommer igen. det er jo også rart at have den til at klippe af til jul :-)

Venlig hilsen Lone

Nyt svar til emnet »Kristtorn.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kristtorn.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider