Forum

Hasselurt – Asarum

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nadia, 3. juni 2006 kl. 21.25

Nogle der ved om hasselurt er et- eller tokimbladede? Jeg har nemlig sået nogle og nu er der kommet noget op i to af potterne – men det er to-kim planter. Jeg forventede det modsatte? Så regner med at det er selvsået ukrudt.

Hvordan ser det ud med at stiklinge formere hasselurt? Er det muligt? Kan være det går bedre end at så dem for mig!

Hilsen Nadia

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Carina Juul, 4. juni 2006 kl. 7.13

De frøsår sig selv godt nok. Men det er meget nemt at dele dem. Jeg fik engang en lille klump af en haveveninde, nu har jeg dem under alle busketter. F.eks. har jeg et skyggbed med hasselurt og duehoveder, det er utroligt smukt og det har faktisk skabt sig selv. De må ikke tørre ud, når du har delt dem, så det er nok ikke den rigtige tid i sol og varme.

Med venlig hilsen
Carina

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Green, 4. juni 2006 kl. 11.47

To kim blade, ganske almindelig blomsterplante. Andet hold blade viser tydeligt at det er hasselurt.

Er også helt vildt nem at dele eller stiklingeformere. Det er to sider af samme sag, da det er jordstængelen der skal deles. Bare der er lidt rødder og en knop på stængelstykket kommer der gang i dem. Hold dem skygget og fugtigt.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 5. juni 2006 kl. 12.19

Halløj i hasselurt "branchen" – er i godt klar over at det er myrerne, der flytter hasselurtens frø – derfor kommer de over hele haven!

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nadia, 5. juni 2006 kl. 12.22

Nårh, jamen SÅ er det ukrudt, for andet hold blade er kommet og det ligner IKKE just hasselurt. Jeg må prøve at dele naboens planter så! Tak for svar...

Smart måde at sørge for overlevelsen... klistrer de fast eller flytter de dem frivilligt?

Nadia

Nyt svar til emnet »Hasselurt – Asarum«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Hasselurt – Asarum

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider