Forum

Formering af fignetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jonna, 20. juni 2006 kl. 18.24

Hej alle

jeg synes at jeg har læst et sted hvordan man stiklingeformer et fignetræ, men nu kan jeg ikke finde det.

er der nogle af jer som kan fortælle mig, på en begynder måde, hvordan jeg former mit fignetræ

sommerhilsner

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. juni 2006 kl. 18.53

Jeg prøvede i efteråret og fik også 3 ud af 10 til at komme i gro, men nu er den bedste tid, så har de bedre chancer for at slå rødder end om efteråret. Jeg tog alle de grene jeg klippede af, tog alle blade af og delte dem hvor jeg kunne se en lille "udspring" og satte det stykke i jorden. Det er noget med at det er lidt svært at få til at slå rødder, så sæt bare en masse grene i en potte, så kan du se hvad der bliver til noget og hvad der ikke gør. Selvom mine fra sidste efterår er kommet i gro og har fået blade så har de stadig ingen rødder, men de skal nok overleve og jeg regner med at til næste år kan jeg sætte dem i jorden hvor de skal være eller forærer dem væk.

Helle – www.helleshave.dk

Nyt svar til emnet »Formering af fignetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Formering af fignetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider