Forum

Laurbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan, 3. juli 2006 kl. 21.04

Har haft min i ca tre år men den vokser ikke, den er stadig va 15 cm høj men ser ellers sund ud.

den er i potte og for gødning.

den står på en sydvendt terrasse.

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jan, 3. juli 2006 kl. 21.05

Hvad gør jeg galt skulle lige tilføjes

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Merete Vinje, 4. juli 2006 kl. 9.45

Min laurbær er også 3 år gammel og blev købt som tre tynde kviste, ca. 20 cm. lange. Jeg gav den en større potte, og året efter klippede jeg topskuddene af for at få den til at grene sig. Jeg potter om hvert år og klipper også i den hvert år, og den er nu ca. 40 cm. høj og meget busket – en rigtig pæn plante. Den står ude om sommeren, men inde om vinteren, og den har tilsyneladende ingen problemer med radiatorvarmen i stuen om vinteren.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice E., 5. juli 2006 kl. 9.27

Laurbær er en surbundsplante, dog ikke helt som rhododendron. PH 5–6, så skal I bare se!

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Susanne Thestrup, 6. juli 2006 kl. 12.40

Er der mon nogen der ved om en japansk kirsebær (opretvoksende) skal beskæres. Min er podet på en ca. 2 m høj stamme, og har 5–6, ca. 1 m lange grene der virker lidt bløde når det blæser. Skal jeg beskærene grenene for at få flere sideskud eller skal jeg vente og lade træet "klare sig selv". I bekræftende fald, hvornår er det så bedst at beskære?

Nyt svar til emnet »Laurbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Laurbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider