Forum

Lavendel uden mange blomster

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 17. juli 2006 kl. 13.53

Hejsa

Jeg har flere lavendler og sidste år gravede jeg dem lidt dybere ned i jorden da de var blevet noget ranglede med kraftige stængler. I år er det blevet nogle store flotte tætte lavendler – men, men – der er ikke ret mange blomster på. Når jeg ser lavendler andre steder er der mange flere blomster på end på mine.

Er der nogen der ved hvad der er gået galt for mig?

Med venlig hilsen
Ulla

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Demant, 17. juli 2006 kl. 15.02

Ikke helt, men måske du har klippet dem ned/beskåret for sent?

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens., 7. november 2007 kl. 21.46

Til Ulla. På de store lavendelmarker i syd Frankrig, sætter man fårene ud i det tidlige forår, hvor de så gnaver lavendlerne næsten helt ned til jorden. Du behøver ikke at grave dem op og så ned igen, blot klip dem godt ned, ca. 10 cm. over jorden.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulla Danielsen, 8. november 2007 kl. 6.48

Hej Mogens

Tak for din info – lyder hyggeligt.

Desværre gik alle mine lavendler ud i sommer – hele min have var oversvømmet og vandet stod flere steder længe – så der er rigtig meget der er gået ud! Så til næste år må jeg nok begynde forfra ;o(
Men som der er nogen der siger – jeg får da ryddet op i bedene ;o) Og det er jo rigtigt, man skal se positivt på tingene

Med venlig hilsen
Ulla

Nyt svar til emnet »Lavendel uden mange blomster«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Lavendel uden mange blomster

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider