Forum

Majsplanter af popcornkerner?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Majbritt, 8. september 2006 kl. 21.11

Herhjemme er vi meget glade for popcorn, og forleden da jeg lavede en portion kom jeg til at tænke på, om man mon kan så kernerne med et godt resultat? Der står ikke noget på posen om, hvilken slags majs det er. Er det mon sukkermajs eller en grovere slags?

Jeg synes det er sjovt at prøve at så ting fra køkkenskabet såsom bønner, chilli og peberkorn. Jeg er interesseret i at høre, om nogen har erfaringer med majskerner.

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 9. september 2006 kl. 10.00

Har du prøvet og søge på google om du kan finde nådet der om det

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: B, 9. september 2006 kl. 11.25

Prøv – læg kernerne i blød og så dem, så får du et svar som er 100% troværdigt ;-)

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mads, 10. september 2006 kl. 11.39

Popkorn kommer ikke fra sukkermajs, men fra en anden sort måske flintemajs eller hestetands majs.

det er lidt ligesom forskellen på sukkerroer og foder sukkerroer, eller sava og aspargeskartofler.

Du skal derfor ikke forvente at få sukkermajs af dine popcorn.

Mads

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian, 10. september 2006 kl. 12.19

www.primafroe.dk/product_info.php?cPath=1&products_id=10&osCsid=5305b8bc7343bde2b927a12b25cc34c9

her er et link tilk hvad de hedder og ca prisen for mejs til popkorn

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Majbritt, 10. september 2006 kl. 20.18

Tusind tak for gode svar, Mads og Brian!

Jeg tror, jeg opgiver projektet og køber nogle lækre sukkermajs til at så i haven næste år. Det kunne være sjovt selv at dyrke majs til popcorn, men det virker som et stort arbejde at tørre kolberne og pille kernerne af. Så vil jeg hellere bruge pladsen i haven til sukkermajs, som vi også holder meget af her i huset.

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henning Nielsen Lund, 11. september 2006 kl. 18.24

Hej Majbritt

Jeg har dyrket popmajs et par år (2 år for mange år siden og så i år).

Hvis du kan dyrke normale sukkermajs, så skulle popmajs ikke være det store problem. Jeg har haft de samme erfaringer med kerner købt i små frøposer og kerner købt til popning (køb ikke micropop poser med fedt men i stedetfor poser kun med popmajs kerner).

Den måde jeg har gjort:
Dyrk dem som sukkermajs... Tør dem på kolben, når de er tørre piller du dem af og tør dem mere... derefter kan du benytte dem som normale popmajs :-)

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Klaus, 17. maj 2009 kl. 7.59

Hejsa.

I år har jeg købt sukkermajs i frøposer. Har sået 25, der kom kun 10 op af jorden. Hvad mon det skyldes?

Nyt svar til emnet »Majsplanter af popcornkerner?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Majsplanter af popcornkerner?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider