Forum

Oliventræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anne Marie Hamley, 21. september 2006 kl. 18.43

Jeg har et oliventræ, bærrerne er gule-røde, men jeg er ikke klsr over om jeg kan bruge disse bær til noget.

mvh
Anne Marie hamley

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 27. september 2006 kl. 16.11

Jeg har et oliventræ, et lille et i en potte. Skal det overvintre inde? Ang. større træer KAN de overvintre ude, det har jeg hørt nogen sige at det kan lade sig gøre, er det rigtigt?

Lone

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: MW, 8. oktober 2006 kl. 13.27

Nej oliventræer må ikke få jordfrost. Heller ikke større træer(oliven). Tag derfor dit/dine oliventræer ind om vinteren men husk, de skal stå lyst...

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 8. oktober 2006 kl. 13.41

Jeg har desværre ikke nogen kølige rum. Går det alligevel.

Lone

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anne Marie Hamley, 8. oktober 2006 kl. 19.40

Nej jeg er nu sikker på, at det ikke er et oliventræ som jeg har. Det har slet ikke sådanne blade, og træet står ude i jorden år efter år, så det kan det umuligt være. Så undskyld forstyrrelsen, med sådan en skrivelse.

mvh Anne Marie Hamley

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke, 10. oktober 2006 kl. 14.47

Oliventræer skal have en anelse frost før det kan komme med "frugt", men heller ikke for meget.

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lis Holm, 13. september 2007 kl. 0.20

Jeg har et oliventræ, men hvordan får jeg frugter på det. Det har stået ude i en stor pote sidste vinter, hvor vi ikke havde så meget frost. Hvor meget frost kan det tåle.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 7. november 2007 kl. 11.22

Har I andre taget jeres oliventræer ind. Mit står stadig ude her den 7 ende november. Vil I mene at det går an til der er lidt mere frost?

Venlig hilsen lone

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartnerspiren Skovgaard, 7. november 2007 kl. 15.38

Hej Lone

Jeg tog mit træ ind for 14 dage siden. Det står helt forkert iflg diverse eksperter: Placeret i min vinterhave med gulvvarme og ca 4 m fra min brændeovn. Jeg glemte at få det ind for 2 år siden, så det frøs næsten helt tilbage. Foråret efter klippede jeg det ned til levende ved og tænkte, at så må det leve eller dø. Det stod med mange fine små skud midt på sommeren, og dem klippede jeg lidt tilbage, så det fik en fin form, (det er opstammet). Nu står det og strutter med de flotteste blade og nyder varmen og lyset fra de mange vinduer, tror jeg.

Gartnerspiren

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 7. november 2007 kl. 17.47

Tak til gartnerspiren...Jeg må hellere tage det ind i varmen : –)

lone

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 14. november 2007 kl. 19.59

Skal et oliventræ beskæres, for at få flere oliven. Jeg har kun fået 1 oliven i år, i de 3 år jeg har haft det.

Michael

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Schneider, 14. november 2007 kl. 21.27

Jeg har ikke hørt at det skal beskæres. Men det skulle have godt af lidt frost for at sætte frugt.

Lone

Nyt svar til emnet »Oliventræer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Oliventræer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider