Forum

Valdnøddetræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Emma, 24. oktober 2006 kl. 22.20

Vi vil gerne have et valdnøddetræ i vores have. Vores nabo har et stort et i sin have. Kan man tage skud fra hendes træ?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 25. oktober 2006 kl. 9.37

Nej! men det er meget let at så valnøddetræer, få nogle nødder fra naboen,gem dem et køligt sted indtil foråret,læg dem i en stor potte med en god muldet jord,stil potten varmt og lyst helst i drivhus Holdes let fugtigt, ikke vådt for så rådner nødderne og i løbet af et par uger vælter det op med nye træer.,jeg har lavet de første 20–25 valnøddetræer på denne måde,efter ca 7 år begynder de at bære nødder.

Mvh Svend Høst

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emma, 25. oktober 2006 kl. 18.37

Hej Svend, tusind tak for dit svar.

Hilsen Emma

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 30. oktober 2006 kl. 15.35

Ja-det lyder da også tiltalende, men har man ikke flere tønder land er det nok mere smart at købe et podet Valnøddetræ-så ved man da hvad man får.

Såede træer kan være årtier om at bære og man kender intet til kvaliteten af valnødden før træet er 7 m højt. Jeg har et træ der først bar valnødder efter 25 år og et podet træ der bar efter 5 år.

Så tag det lige med I jeres beslutning.

Lilium

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ulu, 26. november 2007 kl. 3.01

Men skal barer plante han treer så de kan forme sig.hvis man har tængt sig og dyrke flerer valnød treer så er målet 10*10 metter.klimaet har en stor betydnin samt jorden.det der ogse er vigtigt er at klimaet i danmark er delvis drebene det rejner for meget.altså jeg har dyrket 800 valdnød treer i tyrkiet der har jeg lavet dråbe vand forsyning.jeg stopped med vanding af treerne 15,10,07 for de så de kunne tører ud og ikke blive ramt af kulde shok.jeg har et spørsmål til alle vedrør? findes der enlig en valdnød maskine en der knekker

Nyt svar til emnet »Valdnøddetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Valdnøddetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider