Forum

Vindruer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Emma, 1. februar 2007 kl. 10.21

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at dyrke vindruer, men jeg har ikke noget drivhus. Er det muligt at plante vindruer udenfor? Hvis det er, hvilken sort er så bedst at plante?

Jeg har en 10 meter bred og ca. 8 meter høj sydøst vendt mur, hvor jeg godt kunne tænke mig, at plante dem. Kan det lade sig gøre?

Venligst Emma

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bo Hammerum, 26. maj 2007 kl. 0.38

Lige netop hvilke drue sorter du skal vælge er vigtigt.

For nogle er til kun tgil Vin og andre er til spisning. Men du kan sagtens dyrke dem her i landet, let. men gør dig selv en tjeneste og beskær dem rigtigt. hvis det er til Vin dyrkning så burde der være rigligt af info på nettet også på dansk. og du kan vel bruge samme tricks til spisedruer. prøv evt. nogle du har købt i brugsen eller føtex. chancen er at de sagtens kan klare sig. Andgående beskæreing er der forskellige teknikker. køb evt. en håndbog i netto. eller gå på biblioteket. ell. søg på nettet. det er vigtig for at få gode klaser ;O)

Nyt svar til emnet »Vindruer«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vindruer

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider