Forum

Udbytte af frugt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 12. april 2007 kl. 22.45

Min 2 årige Coferance pære havde 200 pære sidste sommer. De faldt af på nær 3. Hvorfor?

De varlvfølgeligt bestøvet? in nabo har en Grev Moltke, de kan kan kun bestøves den ene vej. Grev Moltke var den rene elendighed rugtmæssigt set.

Jeg har lige købt en Gråpære i samme stærrelse, 2 år. Den venlig dame oplyste at mit lille Conferance slet ikke kunne brødføde så mange frugter. Hvor mange frugter skal jeg pille af? (Med tårer i øjnene).

Vores interessante radiovært Helge Pedersen har oplyst at der skal ca. være 20 blade pr. frugt. Er det løsningen? Den venlige dame svarede, at ved han nu også dét. Hvad er realistisk? håp

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 13. april 2007 kl. 15.04

Hej Hans Åge
Det er dog utroligt hvad man hører, men du skal i dette tilfælde høre efter hvad Helge Pedersen har sagt. Det er rigtig nok.

Grev Moltke og Gråpære kan intet bestøve, så du er ikke kommet videre – og får heller ingen pærer i år, medmindre du kender en med en Clara Frijs pære, du kan få et par blomster af. Blomsterne plukker du kronbladene af – og dupper een blomst i hver klase med det resterende af blomsten og så er der bestøvet. Så er det bare at vente på hvad der bliver ud af det, men du kan godt regne med at det dur, hvis der ikke kommer nattefrost umiddelbart efter.

Du må hellere få fat i et par bestøversorter og pode dem i din nyerhvervelse så du kan få insekterne til at klare forsyningen, men regn ikke med dem og fortsæt selvbestøvningen, for det er du sikker på, virker.

Jeg har stadig podekviste, hvis du kan pode.

www.de-gamle-sorter.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 16. april 2007 kl. 20.35

Undskyld den med Gråpære, det er Clara Frijs jeg har fået – står der på sedlen. Men jeg gav 218 kr. for træet, og det er vist mere end dobbelte som normalt. håp

Nyt svar til emnet »Udbytte af frugt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Udbytte af frugt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider