Forum

Chili

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mona, 25. april 2007 kl. 11.46

Hej!

Jeg vil høre om der er nogen der har erfaring med at tage frø fra frosne modne chilier og så få dem til at spirer?

På forhånd tak! :-)

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Chili-Brain, 25. april 2007 kl. 11.54

Hej Mona!

Jeg har ikke selv prøvet at så frø fra frosne chili, men du kan evt. prøve at stille dit spørgsmål i dette forum:
miljokemi.dk/chili/phpbb/

Mvh Chili-Brian

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael, 25. april 2007 kl. 23.04

Har du frosset helt modne chilifrugter, så vil det helt sikkert virke. Har du der i mod frosset halvmodne, eller tvangsmodnede frugter, så vil det ikke virke særlig godt.

Det bedste er at lade frugterne mine hetl, før der tages frø.

debatforra på miljøkemi, som chili-brian linker til er et godt sted at begynde. Ellers kan du kigge lidt på www.gourmethaven.dk

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian Krause, 26. april 2007 kl. 20.58

Ingen fugtige frø kan tåle at blive frosset. Det gælder også chilifrø. De indeholder for meget vand, og så ødelægges frøene. Så hvis chilien var moden men "frisk", så er frøene sandsynligvis ødelagte. Men hvis frøene var tørre (dvs. hvis chilien var så tør, at den knasede og smuldrede, når du rører ved den, så var frøene sikkert tørre nok. I så fald kan de forresten holde i rigtig mange år i fryseren.

Se evt. mere om at tage frø fra chili og peberfrugt: www.gourmethaven.dk/artikel/vis.php?id=9

Mvh
Brian Krause

Nyt svar til emnet »Chili«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Chili

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider