Skrevet af: Eivin Knidsen, 8. maj 2007 kl. 8.59
Davs, hvor ofte og hvor meget vander I andre jeres Citrus- og mangotræer? Jeg selv er lidt i tvivl om hvilke mængder vand, der bør bruges.
Skrevet af: Lassetoto, 23. september 2007 kl. 10.58
Tjaaa jeg vander mit citrontræ så det ikke tører ud og det laver:P
Skrevet af: Eivin Knidsen, 23. september 2007 kl. 12.55
"og det laver:P" hvad betyder det?
Mvh Eivin
Skrevet af: Gartnerspiren Skovgaard, 6. oktober 2007 kl. 18.08
Hej Eivin.
Citrustræer tåler ikke at tørre ud. De taber blomsterne og bladene. Jorden skal holdes fugtig uden at soppe. Jeg vander ca tre x om ugen afhængig af årstid og varme. Jeg har ingen erfaring med mango, men får lyst til at prøve.:-)
Mvh Lisbeth.
Skrevet af: Helle, 25. marts 2008 kl. 21.05
Jeg har fremavlet nogle mangotræer. De står lige nu i en kølig entre, kan de tåle at stå på terrassen og hvornår kan de komme ud? har ikke den helt store forstand på mango, er der nogle der kan hjælpe?
Skrevet af: Heidi Sommer, 28. maj 2009 kl. 22.03
Hej, jeg læser her at appelsintræer taber blomster og blade, hvis de ikke får vand nok. skal de ikke tabe blomsterne.
Jeg er nybegynder her i Sydfrankring og har plantet nogle appelsintræer, lavstammede. De har givet få men fantastisk velsmagende og saftige store appelsiner. Nu er der ikke flere og træerne har sat blomster, der drysser af. Må de ikke det?
Hvad kan jeg gøre for der kommer flere appelsiner på til næste år. Hvornår er sæson og hvor lang tid?
Mvh Heidi
Skrevet af: Mogens; E., 28. maj 2009 kl. 23.14
Heidi.
De appelsintræer der gennemgående skrives om her i spalterne er pyntetræer til indendørs klima, med små ret sure frugter. Du kan rette spørgsmålet til – spørg eksperterne – øverst på denne side. Eller spørge en lokal appelsinavler i dit nabolag i syd frankrig.
Skrevet af: Bärbel Schäfer, 15. august 2020 kl. 8.49
Jeg har nu læst de her efterhånden meget gamle indlæg om mango og citrus, men uden dog uden at meget klogere på lige netop MANGOTRÆER. 🙄
Hvor tit skal mangotræer vandes?
Kan de gro i danske haver og i givet fald, hvornår må de plantes ud?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Vanding af Citrus- og Mangotræer