Forum

Løjtnantenshjerte

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Shinner, 29. juli 2007 kl. 22.42

Som nybegynder har jeg forsøgt mig med, løjtnantens hjerte. den blev fra 20cm. til 80cm. i diameter på 2 mdr. men nu er den blevet helt gullig, og der er heller ikke flere blomster(hjerter)?

Hvad gjorde jeg galt?

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.M. Lønbæk Planteskole, 30. juli 2007 kl. 7.28

Du har ikke gjort noget galt. Den er færdig for i år,det er dens natur at forsvinde helt midtsommer,så husk,hvor den står,så du ikke kommer til at ødelægge dens underjordiske dele. Man kan plante andre ting som nabo til at tage over i sensommeren.

Anne Marie

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. juli 2007 kl. 11.23

Jeg har altså erfaring med, at når jeg klipper den ned efter at den er afblomstret, kan jeg godt få den til at blomstre i august igen. Jeg har haft min plante i 6 år og har gjort det mange gange og det virker. Man skal bare ikke klippe den helt ned, kun ned til en 10–15 cm.

Helle – www.helleshave.dk

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Shinner, 30. juli 2007 kl. 20.42

Tak til Helle og Anne Marie nu er jeg rolig igen, den er nok færdig for i år. Så jeg venter på den til næste år igen. Tak for hjælpen.

Nyt svar til emnet »Løjtnantenshjerte«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Løjtnantenshjerte

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider