Forum

Modning af nedfaldne hasselnødder

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Helene, 20. august 2007 kl. 19.55

Hej. er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at modne grønne hasselnødder, der er faldet ned eller om man bare skal droppe dem og vente til de er klar til at blive plukket fra træet?

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 21. august 2007 kl. 0.34

Jeg vil gætte på, at de nødder, der falder ned lige nu, er der en larve indeni. Det er nøddesnudebillens larve

Saml hurtigt de første nedfaldne nødder op, inden larverne når at forlade nødderne og gå ned i jorden for at overvintre. Ellers får du måske endnu flere med larver i næste år.

Du kan læse mere om nøddesnudebillen her:

www.havenyt.dk/skadedyr_og_plantesygdomme/26.html

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle, 11. september 2007 kl. 12.43

Vil gerne vide det samme som Helene.

Her handler det om at få fat i nødderne inden egernet har rippet træet totalt. (Og det har godt nok meget travlt, suser i fast rutefart frem og tilbage, frem og tilbage)

Tror de fleste nedfaldne nødder er nogen egernet har tabt. Men jeg vil også gerne plukke fra selve træet, mens der stadig er nogen tilbage.

Men mangler en god (og nem) metode at få modnet de grønne nødder på.

Nyt svar til emnet »Modning af nedfaldne hasselnødder«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Modning af nedfaldne hasselnødder

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider