Forum

Citrontræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Karin Mørck, 12. november 2007 kl. 19.22

Mit citrontræ som jeg har haft i ca. 1/2 år og som hele sommeren har stået på min altan med held har nu i 1 mdr. stået i mit vestv. vindue og er nu begyndt at smide rigtig mange af sine blade er det normalt eller gør jeg noget forkert.HLÆLP MIG

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 14. november 2007 kl. 17.32

Ja det er normalt.

Opbevar det så køligt og lyst som muligt med minimal vanding. Hvis vejret bliver til over 5 C om natten har det det bedre udenfor end i en varm stue.

Klip det evt. tilbage.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartnerspiren Skovgaard, 17. november 2007 kl. 15.05

Jeg må tilstå, at jeg har alle mine citrustræer stående i min vinterhave med gulvvarme og brændeovn. De står så lyst som muligt, og de største blomstrer flittigt. De kræver en del vand, for ellers falder både blomster og blade af. Jorden må ikke "soppe", men bare være jævnt fugtig.

Prøv jer frem. Nogle gange fungerer det stik modsatte af eksperternes råd og vejledning.

Hilsner fra gartnerspiren.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 19. november 2007 kl. 15.12

Ja min blomstrer da også i min udestue (med masser af lys) og varme, men det er jo ikke lige de betingelser spørgeren havde vel!

Så det er ikke det stik modsatte, for i spørgerens situation er det nemlig kombinationen af manglende lys + varme der medfører bladfald.

Venligst

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gartnerspiren Skovgaard, 20. november 2007 kl. 13.20

Det var bare for at fortælle, at det sagtens kan lade sig gøre, at citrustræer står varmt om vinteren! Mon ikke de fleste har bedre adgang til en varm stue og et lyst vindue end et køligt/lyst rum, specielt hvis man "kun" har en lejlighed med altan?

Nyt svar til emnet »Citrontræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Citrontræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider