Forum

Kartofler i murespande

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Krogh, 16. februar 2008 kl. 12.03

Hvert eneste år her i februar planter jeg og mine små døtre kartofler. Vi har 25 sorte 10 liters murer-spande, som vi fylder med spagnum og herefter sætter en kartoffel i. Så sætter vi dem i vores kolddrivhus og venter. Går det som det plejer, har vi spandekartofler i midten af juni. Kartoffelspandene kan sagtens stå udenfor i foråret, bare man husker at tage dem, når der er risiko for nattefrost.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. februar 2008 kl. 12.46

Jeg lægger kartofler direkte i kolddrivhus i marts og har nye kartofler omkring 20 maj.

Mvh. Svend Høst

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ole Nielsen, 17. februar 2008 kl. 7.09

Blot den bemærkning.

Murerspande er ikke just skabt til at være fødselshjælper for noget, der ender i menneskemaver.

Kender man en person eller et firma inden for fødevarebranchen, er det ikke svært at skaffe sig en række spande, som er godkendt til fødevarer.

Bagerier, cafeterier, grillbarer og restauranter får mange ingredienser i fine og store plastspande.

Med venlig hilsen
Ole Nielsen

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Thorbjørn Heller Johansen, 18. februar 2008 kl. 22.41

Jeg har hørt...

– at hollænderne lægger kartofler direkte på sandjord og dækker dem med tang fra havet.

– herved kan hollænderne løfte tangen op forsigtigt og tage de største kartofler, -og lad de mindre vokse videre.

– og så er man fri for at grave i jorden, få dårlig ryg, -og snavsede kartofler...

– se dét er en rigtig hollænderhistorie...

– og ganske vist.

– hvis det er rigtigt er der en genial ide til videreforarbejdning.

Nyt svar til emnet »Kartofler i murespande«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Dyrkningsmetoder > Kartofler i murespande

Søg:

StΓΈt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider